Kas yra Vipasana ir kuo ji skiriasi nuokitų meditacijų?

Vipasana tai kūno pojūčių skanavimo meditacija. Tai nėra oficialus apibrėžimas - parteikiu man svarbiausią Vipasanos bruožą.

Ji skiriasi nuo kitų meditacijų tuo, kad nuolat tūri būti aštrus dėmesingumas, budrumas, dėmesingumas. Nuolatinis kūno pojūčių skanavimas skatina neprarasti budrumo, nes vos tik jis prarandamas - pasibaigia Vipasanos meditacija kol jis vėl atsiranda.

Kai kuriose kitose meditacijose leidžiama atpalaiduoti dėmesingumą, mėgautis būsena, pasinerti į malonumą. Tai yra visiškai priešingi keliai. Vienas jų - išplaukimo, kitas dėmesio susigrąžinimo ir valdymo.

"Išplaukimo" meditacijos leidžia patirti malonumą, gerą būseną, gal net euforiją. Tačiau mano patirtimi vėliau ateina pasekmės - kyla nenoras dirbti nemalonius darbus, eiti į nemalonias situacijas ir t.t. Tokia meditacija pratina prie komforto zonos ir malonumo, o juk mes žinom, kad ne ten yra asmeninis augimas. Augimo komforto zonoje nėra. Taigi, man meditacijos, kuriose nebuvo griežtų sąlygų nuvedė į visišką išplaukimą darbuose, gyvenime. Tai nulėmė finansinį bankrotą, skyrybas santuokoje, gerų ryšių su draugais praradimą, nes ne su visais jaučiausi komfortiškai. Kai kurie skatino augti, tad su jais pirmais nutrūko ryšiai.

Žinoma tai įvyko ne vien dėl tokio tipo meditacijų, bet apskritai dėl tokio požiūrio į gyvenimą - malonumo ieškojimo ir bėgimo nuo nemalonumo. Tai nuvedė ir į "malonias" meditacijas.

Vipasana yra kitokia.

Joje reikia dirbti. Reikia skanuoti pojūčius. Tai nėra lengva, nes protas nori baškytis ir galvoti kažką pats sau neįtakojamas savo šeimininko. Jis nori plaukioti po plačius vandenynus.

Mokėjimas jį sukoncentruoti tai nekomfortas. Tai sudėtinga. Tai nuolatinis darbas ir pastanga. Tai darant įgaunamas labai svarbus įgūdis - valdyti dėmesį. Tai duoda didžiulės naudos darbuose ir kasdienėje veikloje. Atsiranda stiprus pastabumas pamatyti ką mes darome beprasmiškai dienoje, iš inercijos. Iškyla labai labai daug tokių dalykų.

Vipasana taip pat apdovanoja ir malonumu, ramybe. Tačiau tai yra šalutiniai poveikiai. Esmė yra mokėjimas valdyti savo protą.

Kiekviena minutė dėmesio valdymo yra vertinga

Jei nesiseka Vipasanos meditacija, nes kartais protas nuo kasdienės veiklos, kelionių, sutrikusio dienos rėžimo būna labai neramus - pastebėjau, kad vertinga net ir po kelias minutes dienoje vos yra laiko skanuoti kūno pojūčius. Tai leidžia neprarasti įgūdžio.

Patiko? Pasidalink su draugais!


Sekite naujienas

Facebook puslapyje →
Youtube kanale →