Emocinės būsenos identifikavimas

Kuo skiriasi emocija nuo emocinė būsenos? Emocija gali aplankyti labai trumpam - minutėlei kilti nepasitenkinimas, vėliau kitą minutę kilti džiaugsmas. Būsena labiau tinka kalbėti apie tęstinį ilgalaikį emocijos veikimą. Pavyzdžiui - visą dieną buvau geroje emocinėje būsenoje.

Emocinių būsenų pavyzdžiai:

  • Pakylėtas. Tai būvimas tėkmėje, geroje energijoje. Tai kai darbai klojasi savaime.
  • Sunerimęs. Tai kai kažkas neduoda ramybės, nėra aiškumo ir yra baimė.
  • Drąsus ir ryžtingas. Tai kai joks iššūkis nėra baisus. Didelis kiekis energijos veikti. Drąsus kūrybingumas.

Kokioje būsenoje esi šiandien? Identifikavimas.

Labai svarbu identifikuoti kokioje būsenoje esi šiandien. Ar ši emocinė būsena idealiai tik tam, ką ketini veikti šiandien? Jei ne - veiksi prieš tėkmę, neharmoningai. Tai reiškia, kad atsiranda didelė nesėkmės tikimybė, kad reiks daug energijos ir kad visa diena gali būti praleista veltui. Tokių dienų mano gyvenime žymiai daugiau nei sėkmingų. Aš tiesiog nemokėjau identifikuoti savo emocinės būsenos arba/ir jos pakeisti į tokią, kokios reiks šiandien.

Pavyzdžiui, jei ketini važiuoti savanoriškai lankyti nepasiturinčių šeimų ir paaukoti pinigų, pabendrauti, tačiau tuo metu esi netinkamoje emocinėje būsenoje - pavyzdžiui Perdėtam aktyvume, tai reiškia, kad bus sudėtinga įeiti į ryšį su žmonėmis, kuriuos lankysi. Šie žmonės visų pirmą dėl savo situacijos greičiausiai jaus kaltę, nepatogumą, todėl greičiausiai galima įeiti į ryši būnant atjautoje ir ramybėje. Jei esu lankydamas Drąsus ir ryžtingas aš galiu šia būsena motyvuoti ir pakylėti emociškai lankomą šeimą, tačiau nebūtinai tai įvyks. Tai pavyks tik tuomet, jei pavyks su jais susiderinti, o susiderinimas įvyksta tik per atjautą. Jei visai nebus atjautos elemento, greičiausiai bus dvi atskiros stovyklos - šeima ir Tu, kuris elgesys neveda į bendrumą, o kaip tik kelia sumaištį, nesusikalbėjimą, neišsikalbėjimą ir svetimumą.

Pavyzdžiui priešais matau situacija kur turiu būti drąsus ir ryžtingas - galbūt reikia apginti silpnesnį nuo jį apsupusių laukinių gyūnų. Jei tuo metu esu ramybėje, atjautoje ir niekaip negaliu mobilizuotis ir įjungti Ryžtingumo, drąsos, gal net Pykčio, kad imčiau ir ryžtingai imčiausi veiksmo - nepavyks išgąsdinti gyvūnų ir apginti. Šioje situacijoje pyktis gali būti teisinga emocinė būsena labiausiai tinkanti šiai situacijai, nes pyktis bus nukreiptas Ginti, atlikti teigiamą darbą.

Patiko? Pasidalink su draugais!


Sekite naujienas

Facebook puslapyje →
Youtube kanale →